Sąmoningumas: streso valdymas medituojant ar praktikuojant jogą

Šiuolaikiniame gyvenimo tempe, kuomet bėgame, skubume ir patiriame daug streso darbe ar asmeniniame gyvenime - labai svarbu gebėti sustoti, sąmoningai viską apmąstyti ir, žinoma, atsipalaiduoti.


Aš visada ieškojau būtų ir metodų, kaip galėčiau suvaldyti stresą, kuris neišvengiamas šiame skubančiame pasaulyje, kai nori to ar nenori, maksimalizmas dažnai paima viršūnę. O kartais ir nuo mūsų nepriklausančios aplinkybės sukelia stresą.

Siekiant sumažinti stresą ir atsipalaiduoti atradau meditaciją ir jogą, kurių metu skatinu sąmoningumą ir susitelkiu į šią akimirką, priimu savo jausmus, kūno pojūčius, mintis ir stengiuosi jas priimti ir su jomis susitaikyti, jeigu negaliu kažko pakeisti.


Įrodyta, kad meditacija ir joga skatina sąmoningumą, tai savo ruožtu gali sumažinti depresijos, nerimo simptomus ir net pagerinti savęs pažinimo įgūdžius. Taip pat šios praktikos gali padėti sutelkti dėmesį, keisti požiūrį - ypatingai, kai tai derinama su reguliaria mankšta ir subalansuota mityba.


Kaip joga gali padėti atsipalaiduoti


Bent kelis kartus per savaitę vakarais mėgstu atsipalaiduoti atlikdama lengvą jogą. O kas rytą pradedu dieną keliais jogos pratimais ir trumpa meditacija - ši rutina man praskaidrina mintis ir suteikia toną dienos pradžiai.


Anot „Harvard Health“, pagrindiniai jogos praktikos pranašumai yra šie:


- Sumažinkite širdies ritmą

- Pagerina kvėpavimo kokybę

- Mažina kraujospūdį

- Gerina žarnyno veiklą

- Padeda susikoncentruoti šioje akimirkoje


Todėl rezultatas - atsipalaidavimas.


Keletas patarimų meditacijai:

  • Meditacijai tikrai nebūtina turėti specialios įrangos, tokios kaip kilimėliai ar speciali apranga, tiesiog susiraskite ramesnę ir nuošalesnę vietą nuo technologijų ar triukšmo, nors ne visada yra galimybė surasti visiškos tylos, kaip aplinkui vyksta veiksmas, bet ir tokioje aplinkoje galime sugebėti susitelkti į save.

  • Medituoti galite bet kur - svarbu, kad jaustumėtės patogiai. Medituoti galite atmerktomis ar užmerktomis akimis - svarbiausia, kad jums būtų malonu.

  • Neverskite savęs pradėti kvėpuoti pagal tam tikrą stilių, pavyzdžiui, pagal pilvo ar nosies kvėpavimą. Iš pradžių tai gali jus priversti jaustis nekomfortiškai. Galėsite praktikuoti skirtingas kvėpavimo technikas tuomet, kai jausitės patogiai medituodami be jokių ypatingų technikų - tiesiog būvime "čia ir dabar".

  • Sutelkite dėmesį į savo kvėpavimą. Pajuskite, kaip oras patenka ir išeina iš jūsų kūno. Tiesiog žinokite apie savo kvėpavimą ir kaip jis jaučiasi.

  • Kai tik ateina negatyvios mintys ar tiesiog minčių bangą - sąmoningai stenkitės vėl sukoncentruoti dėmesį į kvėpavimą.

  • Turėkite vieną ar du raktinius žodžius, kurie padeda atsipalaiduoti arba nukreipia jus link pozityvaus mąstymo.

Siekite rasti 20 minučių tylaus laiko sau vieną ar du kartus per dieną. Atminkite, kad meditacija laikoma praktika, kaip ir joga. Taigi taip, tai reiškia, kad norint pajusti visišką raminantį poveikį, gali prireikti praktikos.