Tiesa apie motyvaciją: kaip paveikti smegenis, kad pasiektume savo tikslus

Nusistatyti tikslus yra lengva, tačiau ar lengva juos pasiekti? Koks elementas yra būtinas, kad atsirastų nauji įpročiai? Jei norite pasiekti savo svorio metimo tikslą ar kūno rengybos tikslą, svarbiausia yra motyvacija.

Kodėl motyvacija turi įtakos lieknėjimui ir kūno rengybai

Na, norėdami pradėti, turėsite tikėti savimi ir įsivaizduoti, kaip atrodys sėkmė.


Tikėjimas gali apimti du dalykus:

  • Kuo tiki apie save

  • Kokiems dalykams manai esi gabus

Tikėjimas yra labai svarbus sėkmei dėl labai galingos priežasties: tai kelia pasitikėjimą.


Paimkime, pavyzdžiui, svorio metimą. Tyrimais nustatyta, kad svorio metimas yra labiau tikėtinas ir išlaikomas, jei asmuo tvirtai tiki, kad gali tai pasiekti.


Tiesa apie motyvaciją ir valią


Tiesa ta: valios jėga yra ribota, o savimotyvacija yra sunki. Tik apie 8% žmonių, išsikėlusių Naujųjų metų tikslus, juos pasiekia. Be to, maždaug 80% rezoliucijų neįgyvendinamos po antrosios vasario savaitės. Taigi kodėl taip sunku išlaikyti motyvaciją?

Viena iš pagrindinių priežasčių yra ta, kad pokyčiai sukelia stresą. Dėl streso galite jaustis nusivylęs, pavargęs ar nerimastingas. Šie jausmai gali tapti savibotažo kuras, dėl kurio jūs prarandate motyvaciją.


Motyvacijos stoka gali kilti ir keliant nerealius tikslus. Pagrindinės to priežastys yra optimizmas ir neapibrėžtumas. Esate tikri, kad šįkart pavyks tai padaryti, nors ir nežinote, koks tikslas yra realus.


Nerealių tikslų pasekmės


Nepasiekus svorio ar fitneso tikslų, gali kilti neigiamų emocijų, tokių kaip nusivylimas.

Tai savo ruožtu gali sukelti gėdą ir žlugdančias mintis, tokias kaip:

  • Aš negaliu to padaryti.

  • Mankšta yra per sunki ar nuobodi.

  • Mano svorio metimo tikslas yra didžiulis, nėra prasmės net bandyti.

Neigiamos mintys apie save apsunkins sėkmės vizualizavimą. Be to, nepamirškite, kad tai yra procesas. Svorio metimas ir fizinis aktyvumas reikalauja kantrybės ir laiko. Čia maži laimėjimai tampa labai svarbūs.


Maži laimėjimai - jūsų motyvacinis kuras

Maži laimėjimai yra svarbūs etapai, kuriuos nustatote, kad padėtumėte sau pasiekti konkretų tikslą. Jie yra įrodymas, kad galima pasiekti sėkmę, todėl jie gali padidinti jūsų pasitikėjimą savimi ir pakeisti įsitikinimus savo sugebėjimais pasiekti tikslą.

Pavyzdžiui, jei jūsų tikslas yra numesti 20 kg, suskaidykite šį sudėtingą tikslą į lengviau pasiekiamus: tarkime, numesti 0,5-1kg per savaitę. Kiekvieną savaitę numestas kilogramas yra nedidelis laimėjimas.

Maži laimėjimai gali padėti sumažinti įtampą dėl didžiulio tikslo. Be to, atsiras kasdienis veiksmų planas, padėsiantis suformuoti teisingus įpročius. Vėliau šią patirtį galėsite panaudoti tolesniems, didesniems tikslams įgyvendinti. Kodėl tai veikia? To priežastis yra susijusi su cheminiais procesais, vykstančiais mūsų kūne. Pasiekimai, net ir nedideli, suaktyvina atlygio schemą mūsų smegenyse. Tai reiškia, kad išsiskiria dopamino neuromediatorius, pripildantis energijos, laimės ir pasididžiavimo.


Jūsų smegenims toks jausmas patiks, jūs jausitės priversti pakartoti naudingą veiksmą, kuris jį sukėlė. Jūsų smegenys bus linkusios paversti šiuos veiksmus įpročiu. Tai leis jums lengviau pasirinkti sveiką maistą ar nubėgti daugiau kilometrų ant bėgimo takelio.


Šie 4 praktiniai žingsniai padės jums pradėti savo asmeninę kelionę link tikslo


1. Pasirinkite sau reikšmingą tikslą.


Nesikoncentruokite į tikslus, kurie yra madingi arba kurie pasiteisino kažkam kitam. Jūs esate unikalus asmuo ir tai turėtų atspindėti jūsų tikslai. Išsikelkite tikslą, dėl kurio norėtumėte dirbti.

2. Įsitikinkite, kad jūsų tikslai yra protingi.


Svorio metimas ar kūno rengybos tikslas turėtų būti konkretus, išmatuojamas, pasiekiamas, orientuotas į rezultatus ir nustatytą laiką.

3. Apsupkite save palaikančiais žmonėmis.


Gerus įpročius suformuoti sunku, todėl buvimas bendruomenėje, kuri jus palaiko, pataria, padrąsina, yra labai svarbus.

4. Atkreipkite dėmesį į savo mažus laimėjimus ir juos švęskite.


Skirkite laiko savo mažų laimėjimų įvertinimui! Neribokite savo laimės manydami, kad jie neverti jaudulio. Jei jums pavyko numesti pusę kilogramo, kurį ketinote numesti šią savaitę, pasidalinkite tuo su draugu, kuriam jūs rūpite!

Nėra geresnio laiko pradėti įgyvendinti savo tikslus nei šiandien. Ir jei atliksite aukščiau nurodytus veiksmus, Jums tikrai pavyks!