Kaip pagerinti kūno lankstumą ir judrumą

Lankstumas ir judrumas yra labai svarbūs, ypač mankštos, tempimo ir jogos kontekste. Šiame trumpame straipsnyje apžvelgsime ir judrumą, ir lankstumą, ir tai, kaip jie kartu gerina jūsų sportinius rezultatus.

Koks skirtumas tarp lankstumo ir judrumo?


Trumpai tariant, lankstumas reiškia raumenų gebėjimą pailgėti, tuo tarpu judrumas yra sąnarių gebėjimas judėti per visą judesio amplitudę be jokių apribojimų ir diskomforto jausmo.


Pratimai prieš treniruotę, siekiant pagerinti judrumą


Norėdami padidinti judrumą ir sąnarių judesių spektrą, galite atlikti daugybę pratimų naudodami savo kūno svorį.


Prieš treniruotę išjudinkite ir paruoškite šias keturias pagrindines sritis:

  1. Kulkšnis

  2. Klubus

  3. Stuburą

  4. Pečius

Pasirūpinkite, kad judėjimo amplitudė būtų kuo didesnė.


Lankstumą didinantys tempimo pratimai po treniruotės


Po treniruotės galite atlikti dinaminį ar statinį tempimą, kad pagerintumėte lankstumą. Statinis tempimas trunka ilgiau, palyginti su dinaminiu tempimu.


Dažna klaida sportuojant yra statinio tempimo atlikimas prieš treniruotę. Tai gali sukelti raumenų sužalojimus, nes bandote pailginti šaltą ir įsitempusį raumenį.


Tai, ką turime padaryti, yra ištempti ir atpalaiduoti raumenis, kurie yra šilti, po treniruotės. Tempimas po treniruotės atleis raumenų įtampą, o tai savo ruožtu sumažins skausmą po fizinio krūvio.


Kaip joga padeda pagerinti lankstumą ir judrumą


Dabar, kai suprantame skirtumą tarp lankstumo ir judrumo, noriu aptarti, kaip joga gali padėti pasiekti puikių rezultatų. Kadangi joga naudinga tiek raumenims, tiek sąnariams, ją geriau atlikti po treniruotės ar net kitą dieną.


Kai kuriems jogos stiliams reikės daugiau lankstumo ir judrumo. Pavyzdžiui, „AcroYoga“ tikrai privers jus pajusti savo kūno lankstumo ir judrumo ribas.


„Budokon joga“ - dar vienas stilius, kuriame derinamas ne tik lankstumas ir judrumas, bet ir reikalinga jėga bei ištvermė.


Ryšys tarp lankstumo ir judrumo


Lankstumas ir judrumas gali būti skirtingi terminai, tačiau jie veikia kartu, kad pagerintų jūsų bendrą sportinį pajėgumą.


Pavyzdžiui, įsitempę pečiai tikriausiai sukels problemų, kai bandysite judinti sąnarius per visą judesio diapazoną. Todėl pasirūpinkite, kad į bendrą treniruočių planą įtrauktumėte ir lankstumo, ir judrumo pratimus.


84 views